woensdag 30 juni 2010

Deeltje 2..

27 Mei 's middags
met het boek op mijn schoot en met een kopje warme thee in mijn linkerhand, probeerde ik mezelf ervan te overtuigen dat wat ik zo angstvallig had meegenomen uit de bibliotheek niet gevaarlijk was..
ik twijfelde..
Sarah keek me ongeduldig aan een klakte met haar tong, 'je hebt het toch niet voor niets meegenomen, toch?..'
Ik schudde voorzichtig mijn hoofd.
Het duurde Sarah allemaal te lang; ze trok het boek van mijn schoot af en legde het op de vloer neer.
dat wil zeggen; ze smeet hem met een harde zwiep op mijn tapijt.
'Waar is dat nou voor nodig?' vroeg ik boos.
'Gewoon, even kijken of het geheime krachten bezit.' zei Sarah grijnzend.
Ik keek haar vernietigend aan.
'Kom op Vick, denk je nou echt dat dit meer is dan een oud dagboek?' zei ze, met een mengeling van ongeloof en irritatie in haar stem.
'Een dagboek?' zei ik ongelovig.
'Ja een dagboek, ja!, en dat is geschreven door een of ander vreemd oud vrouwtje met een boggel en nogal wat gevoel voor toverkunst..' zei ze volstrekt serieus.
'Geef hier!' zei ik boos, het leek voor haar zeker op een spelletje..

Nou, dat bleek het allerminst..!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten